Det händer massor hos oss, anmäl dig för våra utskick här.

Vi skickar regelbundet ut nyhetsbrev med erbjudande, intressanta artiklar med hälsotips, kunskap och inspiration samt nyheter i våra utbildningar och kurser.


Maten är den bästa medicinen!

B-vitaminpaj, PMS-lunch och Magnesiumsallad – bra mat är medicin! Oavsett livsstil kan man göra enkla förändringar i kosten som är bra för hälsan.

Man behöver inte lägga om hela sin livsstil radikalt för att bli piggare, sova gott och för att må bättre både fysiskt och psykiskt. Vilken livsstil man än har kan man göra enkla förändringar i kosten som är bra för hälsan.
Maten vi äter förser oss med ett grundmaterial för att hjälpa kroppen med viktiga uppgifter som till exempel bildandet av nya celler.
Mat som innehåller nyttiga ämnen hjälper kroppen att göra sig av med gifter och stärker immunförsvaret.
Många livsmedel har egenskaper som hjälper till att bevara en friskare framtid. Några exempel är havre, råg, råris, frukt, grönsaker, broccoli, spenat baljväxter, bönor, ärtor, linser, alger och groddar.

Mat som ger ett friskt liv

I första hand bör vi äta den mat som ger näring, energi och som tillgodoser kroppens behov under dygnet. Att uppnå och bevara sin hälsa i en balanserad blandning av mat, motion, arbete och fritid ger en inspiration och en kunskap om sitt eget jag.
Att se sina måltider mer medicinska blir mer individuellt anpassade. Vi föds med olika genetiska förutsättningar och ju mer vi kan leva efter dem desto bättre mår vi.
Att stärka kroppen med sitt eget hälsoprogram kommer att ge en friskare framtid och ett längre liv. Välj bland olika alternativ och ta del av, pröva och gör ett eget recept till välmående. Det är du värd!

En tallrik medicin tack!
Här får du några recept på måltider som skyddar din hälsa och bevarar en frisk framtid.
***
En tallrik antioxidanter:
Rostade grönsaker med rödbets- och mozarellatimbal på en bädd av krassesallad

B-vitaminpaj med linser, broccoli och avokadofyllning

PMS-lunch:
Gult råris med massor av lättbrynta grönsaker i äppeldressing

Två stärkande C-vitaminmellis

Magnesiummums – för dig som tränar och som vill sova gott

Utbilda dig till Ekologisk Kost- och Näringsrådgivare! Läs mer här.

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *